2/04/2012

Kakor att återvända till...

Malmö
Jag har kakor jag alltid återvänder till. Och ibland händer det att jag bakar samma kaka om och om och om igen, bara för att den är så god, eller för att den är så lätt eller för att någon ringer och frågar om man inte kan baka en kaka.

Jag återkommer alltid till kladdekaka, vilket man kan se om man följer min blogg (då vet man att jag har bakat den här, den här, den här och den här) och den senaste veckan har jag bakat fler tigerkakor än jag gjorde hela förra året!

Igår pratade jag och min mamma på telefon och hon nämnde att min morfar älskar tigerkaka, så jag bestämde mig för att baka den första tigerkakan i vår nya underbara lägenhet!

Idag åker jag till Råå för att hälsa påå Tess som har fyllt åår!
Med mig i min ryggsäck tar jag tigerkakan och hälsar min mormor och morfar imorgon när jag ändå är i Helsingborg!

Trevlig helg på er alla!

(kakan är i ugnen, och i en avlång form, så ni får ett gammalt foto på en underbar tigerkaka i en rund form!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar