2/07/2012

Mycket på agendan och många snorpapper i sophinken!

Malmö
Jomenvisst händer allt roligt och spännande just den veckan man ligger hemma och skakar av köld och svettas av värme om vartannat!
Igår åt jag årets första fastlagsbulle på Ramklints i Lund, och jag måste berömma den där bullen! Jättegod! Fantastiskt god!
Idag missade jag simningen, veckans höjdpunkt, för att jag knappt kan andas genom näsab (en nästäppa-stavning kommer väl till pass.)
Imorgon har jag en upplärning på ett nytt jobb,
på torsdag har Musikhögskolan sitt Rockjubileum, där det först blir trerättersmiddag och sedan konsert där Jeppe spelar Bondlåtar och på fredag kommer pappa hem hit för att hjälpa mig borra upp gardinstänger.

För att orka med allt det här har jag legat hemma i soffan hela dagen och läst nästan hela Vad mina döttrar bör veta, gråtit minst 7 gånger och skrattat ljudligt till den underbara boken, ätit grönsakssoppa och druckit ingefära/honungsblandningen i hopp om att deras antibakteriella egenskaper ska ta hand om min megaförkylning.

Idag hade jag världens plan för nästa kladdekaka! När jag som bäst stod och hackade morotsslantar till soppan tänkte jag att "nog har jag väl ork att baka en kaka". Men icke. Viljan fanns där men energin åkte ner i grytan tillsammans med morötterna.
Min plan är i alla fall att hälla i Solbacka Körsbärsvin i en kladdekaka.
Kladdekaka, körsbär och vin som är rött. Hej succé!

Imorgon ska jag ta två Alvedon och sätta mig på bussen till Lund, och sparka igång "livet"!

En bild på en kladdekaka, eftersom att jag är så sugen på choklad! Jag hade ju kunnat be Jesper baka en, men det hade inte gjort någon skillnad eftersom jag känner noll smak idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar