10/12/2011

Sötebröd från Brunkebergs Bageri


Malmö

Den här morgonen satte jag på mina spenderarbyxor och åkte in till Lund.
Jag kom hem med Heléne Johanssons nya bok:

Sötebröd från Brunkebergs Bageri
 
Just nu är jag sådär pirrig i hjärtat av lycka, för 1) Jag älskar böcker 2) Jag älskar att baka 3) Jag älskar
spännande livsöden.
Läste i senaste numret av BAKA att Heléne jobbade inom IT men sedan startade ett eget bageri. Vilken drivkraft. Vilken ambition. Vilket mod, framför allt!
Väldigt inspirerande historia, och ännu mer inspirerande recept i boken, med bra förklaringar och fina bilder! Jag skulle kunna sträckläsa den i ett svep!
 
Imorgon ska jag baka hennes vetedeg, om jag känner mig bättre i kroppen än idag.
Den ska bli spännande att prova, helt annorlunda än den jag brukar använda som sitter på baksidan av mjölpaketet.
AAH! Vad jag älskar att bli inspirerad! 
 
 
Checka hemsidan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar