10/16/2011

Malmö kan allt vara bra vackert ändå!

Malmö
Ibland blir inte dagen riktigt som man tänkt, men oftast blir det alltid lika bra eller ännu bättre!
Idag blev det det senare! 
Byteshandeln gick inte i lås. Ibland får man faktiskt vara lite kräsen och välja att inte byta bort ett par 1300 kronors kängor mot en matfläckig hushållsvåg. Min magkänsla sa nej, så, kängorna är nu åter i vår hall och väntar tålmodigt på sina nya ägare.

Apropå det, om det är någon läsare som vill ha ett par varma vinterkängor av märket Sorel i storlek 37 så får ni hojta till!
Jag skulle vilja ha 500 kronor för dem, eller kanske två muminmuggar. (Det låga priset för att jag har använt dem under tre månader och för att jag helt enkelt är helt överlycklig att det är så många som besöker bloggen! Puss på er alla!)
Så, om något är intresserad av ett par vinterkängor i nyskick för under halva priset så kan ni väl skriva en kommentar här under eller skriva till misabellasblogg@gmail.com

Hur som haver, dagen fortsatte med en cykeltur genom Malmö mot Drottningtorget, genom Slottsstaden och sedan en stopp för skateboard i Västra Hamnen där Jeppe stod för åkningen och jag stod för "sitta-och-läsa-tidningen-BAKA-och-fundera-på-surdegar".

Vi kom hem, blåfrusna, för höstens kyla slog verkligen till idag och drack ungefär en liter varm choklad med grädde och mumsade på kanelbullar, och det visade sig vara ett stort misstag. För nu sitter vi här, proppmätta och svagt illamående och det är inte något tal om att äta kvällsmat...

Men vi är lika glada för det! För jä... ursäkta mig, järnspikars vad god varm chokladen blev!


Glöm inte att höra av er om skorna, först till kvarn!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar