10/16/2011

Underbara byteshandelsöndag!

Malmö

Vilken mysmorgon! Tess vaknade och smög omkring i lägenheten så vi fick ett väldigt mjukt uppvaknande. Jeppe kokade te, jag satte in gårdagens bullar i ugnen för att göra dem lite varma, (som jag brukar göra eftersom min bullar vanligtvis blir lite torra över natten) men som vi upptäckte så är den nya degen så BÄST att bullarna är nästan bättre och saftigare dagen efter! Alltså, jag är helt såld på det här nya degen!
Tess sprang iväg till skolan nyss, hon läser samma audition-kurs på Musikhögskolan som jag läste i våras och det är därför hon sovit på vår (tyvärr väldigt hårda) soffa. Det är så mysigt att ha henne här!

Idag skiner solen och det verkar lite småkyligt ute. I eftermiddag ska vi bege oss in mot stan där det kommer förekomma byteshandel: Ett par vinterkängor mot en hushållsvåg och en metallbunke, så nu kommer jag få exakta mått och kunna baka maränger! Jag är med i en Facebookgrupp som heter Bortskänkes/Mottages/Bytes/Doneras/040 och det var där jag hittade bytet.
Gå gärna in och kolla, och gå med i gruppen om du bor i krokarna!
En jättebra idé, för man har ju en massa saker som ligger hemma som man antingen låter samla damm eller slänger. Nu kan man istället välja att skänka det till en fattig student, byta det mot något man länge velat köpa eller donera det till ett dagis. Och är du i behov av ett våffeljärn eller en damsugare är det bara att slänga ut en förfrågan och vänta på svar! Det enda man inte får handla med är djur och pengar. Ett väldigt bra initiativ av gruppens skapare och en mycket bra idé!

Ha en härlig söndag i höstsolen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar