9/21/2011

Stockholm - sjuk

Eftersom min uppdatering sker så pass sällan tänker jag försöka skriva ett grymt blogginlägg.
Jag sitter i min säng(bäddsoffa) och har tusen kuddar, två täcken och te vid min sida för att plugga så fantastiskt som möjligt (därför kan man fråga sig varför jag sitter och skriver på bloggen...) eftersom jag har ett prov imorgon som är viktigt att klara.

Min dator spelar upp den här låten och jag gungar med huvudet till den. Den är så peppig och bra och fantastiskt fin. Det finns konspirationer mellan mig och en vän att det är precis såhär det låter när man blir kär. Fint värre!

Även om det är hur himla mysigt som helst att sitta inne i min lilla bunker*, så är det inte lika trevligt som jag målar upp det, för jag har varit så duktig att jag blivit krasslig. Sjuk kanske man också vill kalla det, men jag väljer att fortsätta vara optimistisk till att det går över snarast. ;)
*bunker = lägenhet på 18,7 kvm.

Har ett boktips till alla som tycker om böckers magiska funktion att få oss att glömma verkligheten;
Herta Müller - Hjärtdjur. Speciell bok med unikt språk, men fy satan vilken bra bok. Jag håller på att läsa den nu och gör det med en bitterljuvhet. Jag vill nämligen inte att boken ska ta slut.

Nu har jag en deadline att börja plugga halv, alltså om två minuter, så jag borde wrap it up. Jag önskar att jag var i Skåne, med Sofie, med mina nära och kära, och i miljön där jag trivs bäst. Ibland är livet som det är, helt enkelt!

Jag bjuder på denna eleganta PhotoBooth-bild på mig med världens bästa tekopp. Mugg? Kopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar