3/13/2012

Chokladboll i Franskbrödbulle!

Malmö
Två minuter innan jag slutade mitt pass kom det in en fantastisk kund som fick mig att bli jättenervös och svamla och tappa pengar under rullbandet. Han hade så busiga ögon och ett så varmt leende att jag fick svårt att koncentrera mig!
Kärlek vid första ögonkastet kan man väl kalla det!
Vad fin Jesper är!

Han kom liksom och plockade upp mig efter jobbet, sedan handlade vi och nu har vi käkat Risifrutti med Vintersmak som bara kostade 5 kronor styck!
Härligt, med tanke på att min lunch idag bestått av två frallor med leverpastej och ättiksgurka!
Nu snurrar det faktiskt i huvudet på mig, jag är en sådan som behöver "riktig" mat på bestämda tider...
Vi får sno ihop något lätt innan simningen - Ja! Det är tisdag idag!! Simning!!

Idag får ni ett smaskigt recept utan bild!
Det här är något från min barndom. Min mamma tog alltid med mig och Thomas till Cillas Baffé på Lilla Fiskaregatan när vi var väldigt små (det låg där Noa Noa ligger nu!).
Varje gång vi gick dit köpte mamma alltid en fralla och en chokladbolle till oss var, och så fixade mamma ihop världens godaste fika!
Det är ett fint minne tycker jag. Och det bästa är att det smakar fortfarande lika gott som när jag var tre år gammal!
Ni får alltså det jag är som mest sugen på idag:

Chokladboll i Fransbröbulle
(Jag vet att den korrekta benämningen av brödet är Franskbröd, men hos mig heter den Fransbrö ;)

1 deliocatoboll alt. hemmagjord chokladboll

1 fralla (helst Franskbröd)

Dela bullen och lägg i chokladbollen. Tryck ihop så att bollen mosas!
Ta en tugga och njut!

Jesper är allt bra han!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar