11/17/2011

Sökar-träsket!

Malmö
Just nu känns det som att man bara söker och söker och söker.
Jobb, boende, utbildning, blah, blah, blah.
Jag började med att söka boende, eftersom vårt kontrakt tar slut den 26e februari, men insåg ganska så väldigt snabbt att jag var tvungen att börja med ännu mer jobbsök, för vem vill hyra ut till en arbetslös och en med studielån?
Så nu sitter jag och funderar på hur jag ska formulera mig för att kanske få turen att hamna i en intervjuhög med 100 andra och varför jag vill jobba där överhuvudtaget?
Och alla dessa personlighetstest som ska sammanfatta mig genom 40 frågor som är utformade för att sålla bort mig från urvalsgruppen.

Varför kan man inte bara få ett jobb så att man kan berätta för hyresvärden att man har råd att betala sin hyra. Sen kan man komma in på sin drömutbildning (om man har någon) för att senare tjäna en betydligt större summa för att då kunna köpa sitt eget hus och så slipper man skriva till olika hyresvärdar om hur man verkligen är i behov av lägenhet från och med den 26e februari!!

För övrigt så har jag råd att betala min hyra, men vilken hyresvärd godkänner "besparingar" som inkomst?


2 kommentarer:

  1. Du skall icke vara människa i detta söka-jobb-land. du skall vara socialt-effektivt-stresståligt-allvetande-geni.

    I'm with you sistah.

    SvaraRadera
  2. Synd att man inte bara får vara Sofie...

    SvaraRadera