11/19/2011

Banana Pancakes!

Malmö
Igår snodde jag ihop en ny rulltårta på ett kick! Snabbare har jag nog aldrig bakat! Varför?
För att fick nys om lite julklappstips. Mer säger jag inte!
Men det var i alla fall en jättefin rulltårta som påminde om pannkakstårta.
Jag använde samma botten som på den vintriga äppelrulltårtan men istället vispade jag grädde och bredde på tillsammans med drottningsylt (min favorit!!)

Idag tog vi sovmorgon och åt banana pancakes till frukost!
Banana Pancakes

8 st

2,4 dl mjöl

1 tsk socker

2 tsk bakpulver

½ tsk salt

1 ägg

2,4 dl mjölk

2 tsk smält smör

1 mogen banan

Smält smöret i stekpannan medan du blandar mjöl, socker, bakpulver och salt i en bunke.
I en annan bunke blandar du ägg, mjölk, det smälta smöret.
Vispa ner vätskeblandningen i de torra ingredienserna och mosa i bananen.
Stek pannkakorna på medelvärme så att de inte bränns!
Min pappa har lärt mig att man ser på pannkakorna när de ska "flippas"
(När nästan alla bubblor på toppen har spruckit är det dags!)

(Jeppes fina bild från förra hösten när vi var ute och plockade lingon!)

1 kommentar:

  1. Yum, låter jättegott med banan i smeten, det är alltid kul att prova lite olika smaksättningar <3 Härlig bild, verkligen höstig!

    SvaraRadera