10/30/2011

Time to carve the pumpkin!

Lund
Den kommande veckan är jag ensam i lägenheten då Jeppe har tagit semester i Härnösand, så jag har spenderat två dagar i Lund, flockdjur som jag är!

Jag har alltså fått mat och annat gott serverat på silverfat och har inga recept att dela med mig av. Men jag har, roligt nog, fått önskemål om Te-recensioner här på bloggen, så en sådan kan jag nog posta senare efter kvällskoppen!

Idag åkte vi till Gårdsbutiken vid Lilla Råby och köpte en pumpa och lite annat smått och gott!
Päron, äpplen, betor, jordärtskocka, svartrot, avocado, mango, kål, allt samlat på samma ställe! Fantastiskt gott! Köpte svenska trattkantareller eftersom hektopriset var så lågt och mamma lagade fläskfile med sås och potatismos. Till det åt vi de smörstekta kantarellerna! Åh så gott!
Jag är ju en väldigt snabb person, på gott och på ont. Därför är det skönt att märka att jag faktiskt kan göra saker långsamt också, och faktiskt njuta av det, som t.ex. att borsta kantareller. Tidskrävande och långsamt, och det finns inget att stressa över. Skönt.

Nu kommer min medbloggerska från Hufvudstaden hem till mig för att skära ut ett fint ansikte ur vi nyinköpta pumpa.

Te blir det såklart! Jag undrar om det inte blir en kanna Wizzard....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar