5/24/2012

Elva frågor

Malmö


1. Vad är du bäst respektive sämst på?
Jag är bäst på att sprida glädje, i och med att jag blir så glad över både stort och smått så vill jag tro att jag är bäst på att sprida det vidare! Jag är sämst på att plugga: Om det inte intresserar mig så gnäller jag om det till sista dagen då jag panik/stresspluggar. Om det intresserar mig så hittar jag tusen andra saker som intresserar mig mer just då och så panik/stresspluggar jag kvällen innan ändå.

2. Vilken superkraft behöver du?
Jag skulle vilja kunna framkalla massa versioner av mig själv så att jag kan göra en massa saker samtidigt eller bara luta mig tillbaka lite då och då och låta de andra versionerna av mig själv fixa allt.

3. Är det nåt du tycker evolutionen berövat dig?
Tålamod. Jag vill ha allt nyss och gärna göra femton saker samtidigt!

4. Har du slagit dig riktigt illa någon gång? Brutit ben?
Jag plockade körsbär högst upp i ett träd när jag var liten, trampade fel och missade grenen jag skulle stå på och gled ner längst hela trädstammen. Det blev totalförstörda byxor och upprivna lår och väldigt många tårar. Annars är jag så himla rädd för att skada mig, och jag vill verkligen aldrig bryta några ben (knock on wood), så jag är extremt försiktig av mig, nästan mesigt försiktig, för jag vågar aldrig klättra på svåra ställen eller hoppa på stenar även fast jag verkligen vill!

5. Vad är det äckligaste du ätit/druckit? Vad skulle få dig att äta/dricka det igen?
Kåvepenin.
Jag hade så många öroninflammationer när jag var liten att än idag får jag klökningar av doften av flytande Kåvepenin. Jag hade oturen att köpa ett te för ett år sedan som smakade fantastiskt gott, men själva tebladen luktar... just det: Penicillin. Ingen hit alltså.

6. Vad väljer du om du bara får välja över- eller underläpp. Motivera!
Överläpp, för jag biter alltid på min underläpp.

7. Vilken låt har oftast gått på repeat hos dig?
Alla låtar jag gillar går alltid på repeat. Jag har ingen spärr på hur många gånger jag kan lyssna på en bra låt: ju fler gånger desto bättre. Och när man kan sjunga med till alla låtarna på en skiva måste man ju lyssna ännu fler gånger för att det är det bästa som finns: att sjunga med alltså.
Men om jag bara får välja en: Don't Know Why med Norah Jones.

8. Vem önskar du att du var kompis med?
Jonna Jinton verkar så himla trevlig!

9. Ditt favoritgodis!
Choklad, och mer choklad!

10. Var sover du bäst?
Jag sover när jag är trött och då spelar det ingen roll var jag är (fråga Jesper).
Igår somnade jag sittandes, sedan vaknade jag och slog armen i bordet, jämrade mig lite och somnade om sittandes. (Jag har många många många fler berättelser i den här kategorin).

11. Vad kommer dina memoarer heta?
"Jag lyckades beta av tusen intressen under en livstid"
....eller nå't!

Skulle så gärna se vad 2012, Hallonsemla, Jonna Jinton och Kärlek på Tallrik hade svarat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar