4/28/2012

Nyckelpanik mitt i natten!

Malmö
För några timmar sedan satt jag i en väldigt fin lägenhet i Slottsstaden och drack en öl, sen lämnade jag sällskapet som skulle ta sig till Moriskan och se Tryckfighters för att jag ska jobba lördagsmördarpasset imorgon.
Jag knallade upp för Bergsgatan och tog mig hela vägen till porten när jag insåg att vår enda nyckel till porten låg i Jeppes ficka.
Efter ett samtal till Jesper fick jag bege mig till Folkets Park, hämta nyckeln och sedan cykla hem igen.
Väl hemma vid porten igen öppnade någon annan åt mig, vad skulle jag med nyckeln till liksom? Heh.
Jag gick in på bakgården och lämnade cykeln och dörren låstes bakom mig, vilket jag visste att den skulle göra. Men det var jag ju förberedd på, jag hade ju portnyckeln!

När jag skulle låsa upp dörren funkade inte nyckeln.

Jag stod och provade alla nycklar i nyckelknippan. Hann svettas en hel del. Och fundera på vem jag skulle ringa eller vilket fönster på bottenvåningen jag skulle kasta sten på.

Innan jag panikringde någon provade jag en annan dörr som jag tidigare aldrig gått genom.
Efter mycket lirkande lyckades jag äntligen komma in!

Nu är jag här. Skönt!

Och nu ska jag sova, för vem vill sitta i kassan i 10 timmar och vara en zombie? Not me..!

Sov väldigt gott alla!

Jag kände mig nästan lite så här nyss, fast med snäppet mer panik i sinnet..!

1 kommentar: