3/16/2012

Grön Lundablandning från Tehuset Java: Krämigt och Syrligt!

Malmö
Jag tänkte slå ett slag för mitt (just nu) favorit-te i kategorin Grönt!

Det kommer från Tehuset Java i Lund och är deras egna special-te: Lundablandning!
"Nämen Sofie, Vet du inte att Lundablandning är ett Svart te?" kan jag tänka mig att många som känner till blandningen tänker.
Jodå, det vet jag, men vet ni att de han gjort en Grön Lundablandning nu?

"Tehuset Javas egen populära blandning i grön tappning!
Ett mjukt grönt te med Lundablandningens
krämiga inledning och lätta syrliga avslutning."

Så skriver de själva, och det är faktiskt så det smakar! Det är mjukt och syrligt på samma gång, hur det nu går ihop! Och jag älskar det!
Dess favoritegenskap, enligt mig, är att det inte får den där bismaken grönt te avger när man brygger det i för varmt vatten. Det är väldigt bra för mig som har svårt att vänta på vattnet att svalna till 70 grader innan man häller det på tebladen..!

Jag rekommenderar en korintkaka, en kopp Grön Lundablandning och en tidning av eget val vid köksbordet med solen i ryggen. Det är som upplagt för njutning!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar