3/19/2012

Ett tappert försök till Päronpaj

Malmö
Som jag har förbannat den här pajen idag.
Den ville inte vad jag ville, och det jag ville visade sig vara fel, men då var det redan försent.

Hur man gör en god paj till en mindre god paj - Gör inte det här hemma!
1) Jag gjorde en "misslyckad" pajdeg som blev som en välsmakande en kaka istället.
2) Jag brände sockret.
3) Jag stoppade ner för många päron i en för liten kastrull.
4) Jag använde mald ingefära istället för färsk.
5) Jag tog i lika mycket mald ingefära som det skulle varit färsk. (Varfööör?!)
6) Jag lät inte pajskalet svalna.
7) Jag stoppade in en varm paj i kylskåpet i hopp om att finna ett färdigt resultat en timme senare.
8) Jag fick trycka in pajen i frysen efter en timme...
9) Jag fick väldigt ont i magen pga alla missar (men mest för att ingefäran var så stark)

Det värsta är att jag måste göra den igen, eftersom att jag inte klarade den den här gången! Jag ger mig inte!

När jag var rädd att glasformen skulle spricka i frysen fick jag kyla pajen med saker från frysen. Funkade det?
Jo..
Resultatet luktade gott, men smakade mindre gott...

3 kommentarer:

  1. Haha, hoppsan.. bättre lycka nästgångn!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! jag vill inte göra dig besviken! Jag ska göra en mästerpaj när jag blivit bättre på pajbak :P

      Radera
  2. Don't be so critical. Ok it wasn't one of your best efforts but there is Learning from our mistakes. When do we get to try this one again with like half the ginger?? April??

    SvaraRadera