2/28/2012

Stapelbäddsparken och Simborgarmärket!

Malmö
It's Tuesday, Tuesday, gotta get down on Tuesday!
Jag har haft en kanondag! Cyklat runt i hela Malmö och lämnat mitt CV lite här och där! Började klockan halv två och kom hem för ett äpple och lite dricka klockan fyra och sen cyklade jag och Jeppe till Västra Hamnen och Stappelbäddsparken där Jeppe åkte även fast det var lite blött på marken och jag fotade lite!
(Jesper sa en gång att man inte kunde åka skateboard när det var blöt mark, men så såg jag några killar göra det och berättade det för Jesper som svarade: "Det är klart att man kan åka när det är blött ute, men det är lite som att hyvla sig med en osthyvel. Det känns fel...!" Hahahaha!)
Efter solnedgången över Västra Hamnen cyklade vi hem för en snabbfika innan jag kastade mig på bussen till simningen! Idag fick vi ett mål! Vi ska ta Simborgarmärket! Fy vad häftigt!
Vi ska även lära oss att dyka, livräddning (hoppas jag!) och hur det känns att bli knuffade i vattnet!
Riktigt spännande!

Nu är jag hemma och hela jag luktar klor, en doft jag fick panik av när jag var liten, men som jag nu älskar!
Vi tog en liten mini-macka med leverpastej och gurka så här på kvällskvisten och sköljde ner det med te.
Det här dagen har varit helt och hållet livskvalité! Jag har varit ute i fyra timmar i sträck och fått årets första fräknar i pannan!

Älskade tisdag! Älskade tisdag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar