1/12/2012

En Gräsänkas bekännelser!

Malmö
Enligt Wikipedia har Gräsänka tidigare haft betydelsen "förförd och övergiven flicka", men i dagens språk betyder det vad jag är denna underbara torsdagskväll, alltså, "tillfälligt ensam".
Vad gör en tillfälligt ensam och extremt trött tjej en sådan underbar torsdagskväll?
Förnuftiga saker som att sova?
Näe. Verkligen inte.
Jag tänker heller inte skriva en bok. Eller måla om Ellens lägenhet. Jag tänker inte kolla på läskiga serier på tv, inte plocka ihop all tvätt som vi hängt på tork i hela lägenheten (vi råkade sno någon annans tvättid och fick torka kläderna på gardinstängerna, köksstolarna, alla element, skåpdörrar och i duschen), jag tänker inte lyssna på en mysig skiva och fundera över hur snabbt och lätt det var att bli anställd idag, inte heller tänker jag ta en nattpromenad, och som sagt, jag tänker inte sova ännu.

Jag vill slabba i köket! Följa ett traditionellt recept! Experimentera med all möjligt! Få fram gott, få fram äckligt, få fram nytt och coolt, få fram gammalt och fint. Jag vill ha kul! Jag vill leka!

Men helt realistiskt, Sofie Strahl.
Vi vet ju allihopa att sängen ropar och att jag kommer att ge efter.
...väldigt snart.


Zzzzzzz....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar