12/06/2011

När man hittar en gammal bortglömd skatt!

Malmö
Jag har ju inte berättat! Jag har hittat en skatt! 

Jeppe och jag trotsade regnet i lördags och tog oss tvärs genom hela stan för att gå på Sopstationen, en loppis bakom Malmö Central som vi hört så mycket gott om!

Vi kom dit, och kanske var det för att vi var blöta in på skinnet på grund av regnet som vi inte blev lika positivt överraskade som vi hoppats på att bli, men lite spännande var det.

Höjdpunkten var när vi kom till böckerna och musiken.
Jag skummade raderna med böcker i hopp om att hitta något system bland raderna, vilket inte fanns alls. Så fastnade ögonen på en stor, tjock vit bok med texten: STORA KOKBOKEN

Jag tog ned den och började bläddra och blev helt fast. Det är från den jag tagit receptet på gräddkrämen till Prinsesstårtan och grundreceptet på marängerna.

Boken i sig är en skatt, men min skatt låg mitt i boken:




Gamla urklipp som den tidigare ägaren sparat, ett kuvert, ett avräkningskvitto med ett recept på drömmar på baksidan, daterat 1973 och en massa recept hon själv tyckt varit goda på små lappar instuckna lite här och var!
Det är den riktiga skatten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar