11/24/2011

Thanksgiving-förberedelser!

Lund
Jag blev hastigt hemkallad till Lund för att vara kalkonvakt! Fick även äran att fylla kalkonerna med stuffing (pappa gör det alltid, men i år fick jag det hedervärda uppdraget!)
Ikväll blir det festligheter med mina favoriter: brysselkål, potatismos, sås, tranbär och såklart kalkon!
Inget ont om Sveriges Mårten gås, men för mig är Thanksgiving godare. Det kanske är mina gener som gör mig partisk eller faktumet att vi nästan aldrig ätit gås under min uppväxt. Men Thanksgiving är nästan lite som jul för mig! Långa förberedelser, underbar mat och gott sällskap. Jag tror att det är min favoritkombination!

Nu ska jag ta ut de enorma kalkonerna ur ugnen och pensla dem med smör!
Mer om idag imorgon!


Happy Thanksgiving allesammans!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar