11/13/2011

Lyxbrunch på 26:e våningen!

Malmö
Som tidigare nämnt tog hela familjen Strahl, inklusive en Bourner Ferrari och en Noll Webb hissen upp till översta våningen i Kronprinsen (f.d Malmös högsta byggnad) för att avnjuta en god brunch!

Vilken buffé! Borden dignade av läckerheter! Pålägg i massor, goda bröd och bullar, sill, lax, ägg, knaperstekt backon, äggröra, prinskorv, kycklingvingar, sallader, ostar, kex, grönsaker, våfflor, tre olika tårtor, brownies, luftig chokaldmousse, en chokladfontän med tillhörande marshmallows och det absolut bästa: pannacotta med hallonsås!

Alltså, helt ärligt har jag inte ätit så mycket pannacotta i mitt liv. Jag har alltid valt något chokladigt i alla situationer (can you blame me?), men holy moly! Det här smakade precis som något vår famor lagade till oss när jag var typ 5, som heter White Pudding och är det bästa jag vet.
Vilken nostalgitripp!

Det var tack vare det trevliga sällskapet och den goda maten som brunchen blev så lyckad. Det var så trevligt att kunna sitta ner och prata om allt och inget, om ditt och datt, om hipp och happ! Utsikten var vacker trots dimman som senare avtog. (Hej Malmö, jag börjar fatta tycker för dig!)

Servicen däremot var undermÃ¥lig. Jag har faktiskt aldrig nÃ¥gonsin varit pÃ¥ en restaurang som öppet visat att de inte vill ha sina gäster där. Som "tur" var det inte bara gentemot oss, utan alla 150 gäster blev behandlade pÃ¥ exakt samma sätt: "Sitt här. Hämta mat där. SKYNDA ER ATT ÄTA UPP.  Nu har ni ätit upp sÃ¥ dÃ¥ tar vi era tallrikar. Ni är ett sÃ¥dant slöseri pÃ¥ vÃ¥r tid!!!
Men det bästa måste ha varit när "hovmästarn'" kom fram till oss och sa strängt till oss att nu fick vi faktiskt gå, för vår sittning var över."

Inte för att vara den som är den... men om jag vill äta underbart god (dyr) buffé, så vill jag ha lite service i priset, ett trevligt välkomnande räcker långt.
Som tidigare konstaterat smakade maten underbart, men det gör den på andra restauranger också.
Då går jag lika gärna någon annanstans nästa gång.

(Det är faktiskt mitt tips till er också...)

 Happy (swedish) Fathers Day, Daddy!
We love you!

 


 

1 kommentar: