10/02/2011

Chilimajonnäs

Malmö

Jag har varit i Lund i helgen och ätit sushi från Zen med Lollo, min alldeles egna Irländare, som introducerade mig för sushins bästa vän: chilimajonnäs.
Jag har sovit över i min fantastiskt sköna säng hemma i mitt rum på Mårtens Fälad och vaknat tidigast av alla som vanligt och suttit i köket och läst Sydsvenskan och ätit skorpdoppsfrukost och gottbrödfrukost och gottpåläggfrukost och cyklat till Nova där vi provat jackor och cyklat till Ebbas för att äta deras jättegoda spätta. Seriöst helt fantastisk. Man får ugnsbakade rotfrukter i någon sorts balsamvinäger, klyftpotatis, remouladsås och en grönsallad till. Gott! Prova!

Imorgon ska jag tvätta fönster och jag har redan siktet inställt på nästa bakprojekt: Blåbärscheesecake



... stay tuned...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar